Visas galerijas

Foto apskats: Gājēju un velosipēdistu tilts pār Rīgas–Ventspils šoseju 0

Siltā 2016.gada 9. jūnija naktī vēlīniem autovadītājiem bija iespēja vērot iespaidīgu skatu, kā pāri Jūrmalas šosejai tika montētas jaunā gājēju un velosipēdistu tilta laiduma konstrukcijas. Celtņi, nakts izgaismojums un līdz detaļām izstrādāts montāžas darbu ritums – rezultātā satiksme šajā visnotaļ noslogotajā Ventspils šosejas daļā tika slēgta tikai uz 10 minūtēm. Ekspluatācijā objektu nodeva 2016.gada augustā.

Objekts: gājēju/velosipēdistu tilts pār autoceļu A10 Babītes pagasta teritorijā. Adrese: Rīgas–Ventspils šoseja (A10), 14,82. km (pirms nobrauktuvēm uz Rīgas apvedceļu A5), Babītes pagasts. Pasūtītājs: VAS „Latvijas Valsts ceļi”. Projekta autori, autoruzraudzība: SIA „Projekts 3”, Ģirts Šķupelis, Roberts Norītis. Būvuzraudzība: AS „Ceļu inženieri”, Rihards Akimovs. Projekta vadītājs: atbildīgais būvdarbu vadītājs Iļja Ribkins, PS „LNK Industries Group”. Ģenerāluzņēmējs: PS „LNK Industries Group”. Apakšuzņēmēji: SIA “Rīgas tilti”, balstu, laidumu un to elementu izbūve; SIA “LT Piling”, pāļu ierīkošana; SIA “Vikom”, metālkonstrukciju ražošana. Izmaksas: 1 059 960 eiro.

Objekts faktos un skaitļos

Tilta garums būs 78,24 metri un platums 3,67 metri. Tā laiduma konstrukciju veido trīslaiduma tērauda kopne, kas balstīta ar tērauda vantīm. Tērauda kopnes laiduma garums ir L=16,3+45,64+16,3 m. Kopnes laidumos ietvi šķērsgriezumā veido horizontālas tērauda stinguma saites, uz kurām balstītas profilēta tērauda loksnes. Šīs plāksnes ir patstāvīgs veidnis ietves dzelzsbetona plātnei, tādējādi samazinot konstrukcijas pašsvaru. Plātnes profils veidots ar divpusēju kritumu ar simetrijas asi pa vidu, kurā izveidota slēgta ūdens novadtekne. Dzelzsbetona rampu šķērsgriezumus atkārto virs kopnes esošo dzelzsbetona laiduma konstrukcijas šķērsgriezumu, nodrošinot virsmas ūdens savākšanu visā tilta garumā ar novadkanāliem grunts līmenī pie katra no balstiem.

 

Attēli: LNK Industries, Projekts 3 arhīvs

Tilts balstās uz 18 monolītā dzelzsbetona balstiem, bet tā pamatus veido 52 urbpāļi ar diametru 880 mm. Gājēju tilta vantis būs veidotas no 36 mm tērauda stieņiem. Konstrukcija var uzņemt slodzes, kuru iedarbība ierosina piepūles, kas nepārsniedz gājēju slodzi 5 kN/m2. Lai samazinātu konstrukcijas pašsvaru, pārvada ietves virsmu paredzēts apstrādāt ar speciālu pretslīdes pārklājumu, kura kvalitāte attiecībā uz saķeri un ilglaicību neatpaliek no tradicionālās asfaltbetona segas. Šis seguma veids ir arī betona konstrukciju hidroizolācija.

Uz abām pusēm no gājēju tilta tiks izbūvētas nepārtrauktas plātņu sistēmas dzelzsbetona rampas. Babītes pusē tās garums ir 77,61 m, Priežciema pusē – 90,24 m. Pārvada galos tiek izbūvētas pandusu konstrukcijas 22,55 m un 22,87 m garumā. Autoceļa sadalošajās joslās ‒ 50 metru uz katru pusi ‒ tiks izbūvēts žogs.

Aprēķina slodzes: atbilstoši LVS EN 1991–2 slodzes modelim LM4. Apkalpojošā transporta pieņemtā slodze – 5 t ass slodze.

Konstrukcija: trīslaiduma vanšu vienāda augstuma tērauda cauruļveida profilu kopņu tilts (16,3+45,64+16,3 m), tilta pieeju konstrukcijas statiskā shēma ir nepārtrauktas plātņu sistēmas dzelzsbetona rampas (konstrukciju kopējais garums Babītes pusē 100,16 m, Priežciema pusē 113,11 m).

Gabarīts: tilta platums 3,67 m.

Publicēts: 08.08.2016

Izsaki savu viedokli