Tempļakalna gājēju tilts Alūksnē ieguva 3.vieta nominācijā “Jauna inženierbūve” konkursā “Latvijas Būvniecības Gada balva 2015”.
Objekts: Tempļakalna ielas gājēju un velosipēdistu tilts Alūksnē. Adrese: Pilssala, Alūksne. Pasūtītājs: Alūksnes novada pašvaldība. Projekts: “Projekts 3”, Ģirts Šķupelis. Būvnieks: “Tilts”, projekta vadītājs Kirils Loškarjovs. Apakšuzņēmēji: “ACK Būve”.
Objekts faktos un skaitļosTilta garums: 108,5 m. Tilta platums: 2,4 m. Laidumi: 7, katra laiduma garums: 15,5 m.
Kirils Loškarjovs, “Tilts” būvdarbu vadītājs, 3. vietas ieguvējs nominācijā “Gada būvdarbu vadītājs 2015”:
“Projekta realizācijas nosacījumi no vides aizsardzības valsts institūcijām bija ļoti ierobežojoši. Mēs nedrīkstējām nekādi iedarboties uz Alūksnes ezera grunti. Tam bija arī pamatojums – padomju laikā pilsētā esošās rūpnīcas ezerā noslīcinājušas gana daudz smago metālu, kas šobrīd, ar gadiem klātu dūņu un grunts slāni, varbūt nekādu kaitējumu videi nenodara. Taču nebūtu vēlams šo bīstamo slāni sākt irdināt, jo tas varētu izraisīt ezera ūdens strauju piesārņošanos. Tāpēc, kā jau daudzos mūsu objektos, bija jārisina mūžvecais jautājums – kā izbūvēt tilta balstus. Tradicionālo metožu lietojums – strādāt no peldlīdzekļiem – nebija iespējams, zināmie uzbīdīšanas mehānismi arī nederēja šajā gadījumā, jo tiem ir pārāk lielas darbības slodzes, kuras varētu neizturēt Alūksnes tilta paredzētā konstrukcija.
Uzņēmums “Tilts” ir pazīstams ar radošās inženierijas risinājumiem jeb speciāli izstrādātiem mehānismiem noteiktu darbu realizācijai tiltu būvniecībā. Alūksnes tilta darbu veikšanas izstrādei tika organizētas sapulces–prāta vētras, kurās piedalījās gan uzņēmuma vadītājs Sergejs Gridņevs, gan Būvniecības departamenta direktors Artjoms Gridņevs, inženieri, arī es, kopīgi vienojoties par speciāla mehānisma izstrādi. Katrs no mums ieteica kādu ideju mehānisma izveidei, un kopā saliktās idejas radīja produktīvu gala rezultātu. Šajā jomā uzņēmums “Tilts” ir spēcīgs – inženiertehniski kvalitatīvi nestandarta risinājumi ir tas, kas mums ļauj kvalitatīvi realizēt būvniecību. Šajā gadījumā iekārtu izstrādājām mūsu ražotnē, šeit tika saražoti arī tilta elementi, uz vietas viss vairkākkārt pārbaudīts, tad vests uz objektu. Tādējādi mēs ietaupījām laiku un varējām nodrošināt būvniecību augstā kvalitātē.
Montāžas iekārta būtu dēvējama par multifunkcionālu – tai ir gan celtņa, gan vibroiegremdēšanas, gan traversas, gan domkrata funkcija, kas turpmāk būs izmantojama citos objektos ar līdzīgiem apstākļiem. Tā veica gan čaulpāļu montāžu, gan vilka aiz sevis laidumus, gan arī demontēja čaulpāļus, kas tika uzstādīti tikai montāžas darbu nodrošināšanai, jo ar pastāvīgo čaulpāļu nestspēju montāžas darbu laikā, kad ir palielinātas slodzes, bija par maz. Pastāvīgie čaulpāļi tika iegremdēti grunīt, aizpildīti ar grunts un betona maisījumu. Krasta daļā izbūvēti dzelzsbetona balsti un arī dzelzsbetona nesošā pieejas konstrukcija tiltam, kas klāta ar dēļu klāju.
Ar mūsu radīto multifunkcionālo iekārtu veiksmīgi pārbraucām no viena krasta uz otru, nodrošinot tilta elementu ļoti ātru montāžu. Ilgāk gāja tikai pirmais posms, tā laikā vēl uzlabojām dažus tehniskus sīkumu, un tālāk jau varēja turpināt daudz ātrākā tempā. Darbu veikšana bija pārdomāta, secīga, darbojās gandrīz kā labi nostādīts konveijers. Jā, bija daži speciālisti, kuri mums neticēja, tāpēc aicinājām gan uz objektu, gan rādījām arī fotogrāfijas no darba procesa. Mēs noteikti lepojamies ar saviem panākumiem un spēju rast risinājumus nestandarta situācijās.”